söndag 28 februari 2010

Måste inte åka till Thailand eller Trosa

De senaste veckorna har jag känt sug efter att åka bort med min kärlek. Se något nytt, vara tillsammans utan en vardag som stör, äta gott - ni vet ha det så där mysigt och bra tillsammans. Jag har surfat runt och tittat på olika resor i världen och Spa-ställen i Sverige. Snacka om dyrt. Flera tusen för att sova en natt, äta en middag och få bubbla i en pool. Så drömmen kändes med ens ouppnålig tills kärleken kom på att vi ju kan ta oss en förmiddag på Centralbadet.

Så klockan åtta i morse var vi där. Vi har gymmat, stilla simmat runt i en varm bassäng till tonerna av klassisk musik, legat tillsammans i en stor hängmatta och smådåsat i varandras närhet. Vi avlsutade det hela med en god lunch. Sex timmar senare är jag hemma igen. Lycklig, nöjd och glad!

Ofta finns lyckan så mycket närmare än vi tror. Tänk vad enkelt och billigt livet kan vara om vi bara tar tillvara på det vi har ni vår närhet. Thailand kan kasta sig i väggen, jag sparar mina pengar till att borra bergvärme på landet!

1 kommentar:

  1. Så otroligt skönt det där lät! Och så klokt av er att ta en dag sådär tillsammans. Vi försöker vi också med liknande såna där dagar men nu var det ett tag sen.
    Har ingen längtan efter Thailand men däremot till lilla ön där ute. ;-)

    Klart man vill lägga pengarna på något som är viktigt eller hur? Bergvärme låter dyrt det med.
    För vår del är det tänkt att vi ska bygga ut huset på ön i vår. Puh! Det kommer att kosta. Men vi vill ju kunna bo där ännu mer framöver....

    Kram!

    SvaraRadera