onsdag 6 juli 2011

Att äga eller inte äga sin kompis

Vid midsommarlunchen då stora familjen var samlad presenterade jag min nya spaning, att killar och män oftast säger "EN polare" medan tjejer säger "MIN kompis". Jag hade tänkt utvecka iakttagelsen med en analys av vad detta MIN står för. Att jag ens börjat reflektera över fenomenet beror på att jag har en kvinna i min nära omgivning som ständigt pratar om SIN kompis. Jag blir lika provocerad varje gång för att jag tycker det låter så illa.

Jag hann bara presentera själva spaningsresultatet innan min brorsa utbrast:
- Det är ju typiskt dig att säga "MIN kompis", det gör du alltid!

Tur att man har syskon som vågar säga sanningen, tack Robban! Analysen lämnade jag därhän och styrde snabbt in samtalet på något helt annat. Nu ska jag hålla mina spaningar för mig själv tills jag fått lite bättre självinsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar